20 mondat….amit nem szívesen szeretnél hallani a kéz és műves vásárokban…


Állsz a gyönyörű napsütésben, fürdőzöl a 12 órás álldigálásban, élvezed a toi-toi/vesekő nyújtotta édes gyötrelmeket…..
A munkás hétköznapok után a jól megérdemelt hétvégi pihenő helyett, egy újabb műszak szánalmas gyümölcseit veszed számba…a széles, udvarias mosollyal kísért együtt érző mondatokat, a kedves, vicces beszólásokat, -amin Te nem tudsz nevetni-, a lemondóan szólókat, a fellélegzett vevő nyugalmával vagy, a csak mondjunk valamit c. megnyilvánulásokat….

1.„…..nagyon szép, gratulálok!…
2….„Ó, nagyon szép, de az uram azt mondta, ha még egy csetreszt hazaviszek, vele együtt kidob”
3.„..majd ha új konyhám lesz”
4.”Jajj, ehhez kellene előbb egy polc”
5.„Minek már megint egy bögre?”
6.„….szerintem ne vedd meg….”-lebeszélő férj/feleség
7.„ ….Igen, ilyenünk már van, meg ilyen is….ilyen is….
8.„….merre van az információs sátor?”
9.„Milyen rendezvény van itt, hol volt ez meghirdetve?”
10.„ Köszönöm csak nézelődöm, nem hoztam pénzt, nehogy elcsábuljak!”
11.„Látod Petike, ilyet csinálhatnál a szakkörön te is!”
12.„ ja, ezt én is meg tudnám csinálni!?”
13.„Csinálhatok egy képet?”
14.„katt”
15.„felváltaná ezt az ezrest, a kürtöskalácsos nem tud visszaadni”
16. „….olyan nincs ami nem ilyen színű, nem ilyen formájú, nem ilyen….”
17.”… pedig abból ~12-t elvittem volna…”
18.”...pár forintot tudna adni, ennivalóra kellene/nemtudokbuszraszállni, elvittékaházam…..
19. "....mennyit lehet alkudni…?”
20.„….már csak 300 ft-om maradt, elvihetem ennyiért?”

+2
:).„….ez próbavásárlás volt”
:).„a helypénzt szeretném kérni, százhúszpluszáfa …”




20 megjegyzés:

  1. Honnan loptad ezeket a szappanokat ?
    A barátnőm is csinál szappant majd veszek tőle
    Mintaszappan nincs abból vinnék vagy 10 Db ot
    Belőlem akarsz meggazdagodni ?
    Csak ekkora ? A másik vásáron 3 x ekkora szappan volt negyed ennyiért
    Megtanítanál a szappan készítésre akkor nekem is lehetne üzletem?
    A múltkor vettünk szappan az sem volt jo / Ez a legelső vásári napomon hangzott el :)

    Csoda mondatok:

    Ez tényleg Selymes mind maga :)
    múlt hetem a szappannal fürödtem Lehet hatása van, eljön keresztapának ?


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  2. Ezek valóban szinte megalázóak, nehéz lenyelni éveken át, de ellene nem lehet tenni, mosolygunk és túlélünk:)

    VálaszTörlés
  3. :) csillámtetoválást is csinálunk, mert az ékszerekre nem igazán van pénz :)... de itt is vannak kellemes meglepetések. szombat, kipakolunk szépen mindent a helyére...megjön a szomszéd árus...kipakol és egyszer előkerül egy ki kemping asztal két mini székkel és a csillámtetováláshoz egy minicsomag...és mosolyogva jön és kérdez... mi még csak tegnap óta csináljuk és amit tegnap festettem az sem maradt fent... meddig is kell várni hogy a ragasztó megszáradjon?...nekem nem jött be az ecset, mert beleragad a csillám...... és én ilyenkor már nem azt kérdem tőle: fej, vagy gyomor... hanem nem szólok

    VálaszTörlés
  4. jaja... ismerős, de azt hiszem mindenki tudna még hozzátenni 1-2 (1-2 száz) mondatot a saját kis "gyűjteményéből" is :P ...
    azért valahol borzasztó szomorú ez az egész... :(

    VálaszTörlés
  5. Hm.. nagyon igazak, de véleményetek szerint a vásárláson kívül mi az a mondat amit szívesen hallanátok?
    Köszönöm,most nem? Vagy legközelebb vásárlok? Valahogy azt érzem,hogy ez nehéz téma ,mint két félnek. Az érdeklődő szeretné megcsodálni , kézbe fogni a terméket és ez egy jó dolog,hisz megállt ,mert megakadt a szeme valamin.
    Azt is el kell fogadni,hogy mindenkinél nem vásárolhat valamit , mert ugye az tényleg új ház és új polc kérdése lenne, no meg pénztárca.
    Szóval szívesen olvasnám azt is,hogy szerintetek mi lenne a +kellemes" tovább sétálás kulturált formája?
    Mert azért lássuk be, mi is voltunk nézegetők is másnál.

    VálaszTörlés
  6. Mit hallok (hallanék gyakrabban) szívesen? Ha nem tetszik, semmit. Ha úgy érzi, hogy "ilyet ő is /a nagyi is/ az 5 éves kisfia is tud, akkor semmit. Majd otthon megbeszélik.
    Az a lényeg, hogy nem kéne az árusokat szemtől szemben megbántani, megalázni, függetlenül attól, hogy van-e alapja annak, amit gondol.
    Én se vásárolok mindig mindenkitől. Megnézem, mosolygok és továbbmegyek, még ha nem is tetszett amit (ahogy) láttam. Ha meg igen, akkor gratulálok, megjegyzem, hogy szépek/ötletesek stb. a termékei és kész.
    Nem igazán gondolom, hogy bárkit ilyen mondatokkal bántottam volna meg, mint amiket itt Anikó összegyűjtött, vagy amikhez én is hozzá tudnék még tenni egy szép csokorral...

    VálaszTörlés
  7. Hm. továbbiakban is azt hiszem,hogy ez nehéz téma
    Alapban ott kezdődik,hogy el kell dönteni,hogy megszólítsam -e a nézelődőt . Ha felajánlom a segítségem, akkor már becsúszhatnak ezek a mondatok is. Amiket amúgy nem hiszem,hogy magunkra - illetve a termékeink minőségre kellene venni-mert gondoljátok végig,,mindegy mit árulsz , milyen minőségben mindenkinek ezeket a sztereotip mondatokat mondják.
    Azt sem hiszem,hogy a céljuk a megalázás lenne.
    A pszichológia másként nevezné.
    Így hát ne vegyétek magatokra.. ha a fentieket átgondoljátok.

    VálaszTörlés
  8. Én szerintem nem azzal van a baj, hogy ezek a mondatok bántóak lennének. Hisz néhányuk épp valamilyen bénán udvariasnak szánt magyarázkodás arra, hogy miért nem vásárol. Ami miatt fájdalmasak ezek, az az, hogy túl sokszor hangzanak el...

    VálaszTörlés
  9. Valóban, udvariaskodó magyarázkodások ezek a nézelődők részéről amit persze nem kell zokon venni, bár el lehet vele telni:).... Mindenkit megértek, én sem tudok vásárolni sok mindent. A legfájóbb és talán azért is gyűjtöttem össze, mert kín, ahogy összejön nagy nehezen a helypénz amit vásár végén beszolgáltatsz, vagy hónapokkal előre kifizetsz. Elkeseredésedhez már csak egy adalék ez a pár mondat. Valahogy aztán mégis erőt merítünk, felkészülünk egy következőre, ízlést nevelünk, szórakoztatunk, a portékát bemutatva, tanítva, szolgáltatva, és díszletet nyújtva, keretet adva bármilyen rendezvénynek minden megnyilvánulásunkkal!!!!
    ...s ez a téma megint messzire nyúlna:)

    VálaszTörlés
  10. Én nagyon szeretem a vásárokat, árusként is, de nem jutok el gyakran a családom mellől. Amikor voltam, ugyanezeket megkaptam én is. És persze voltam a másik oldalon is, amikor magam is kifogásokat kell keressek, vagy inkább mentségeket a magam számára, miért is nem vásárolok, pedig de jó lenne...

    Árusként én szeretem, ha őszintén érdeklődnek az iránt, amit csinálok, még ha nem is vásárol. megkérdezi a technikáját, mennyi időbe kerül, hogy találom ki stb. Szerintem ez egy jó alternatíva, mert nem néz le, komolyan vesz. Ha érzem, hogy nagyon szívesen vásárolna, csak nem engedheti meg magának.

    Nem-vásárlóként legtöbbször névjegykártyát kérek. Ha van honlap, feliratkozási lehetőség egy hírlevélre, máris megvan a kapcsolat, elnyerhetjük a nem vásárló bizalmát is. Egy vásáron csak azt a szűk réteget lehet vásárlásra bírni, aki képes gyorsan dönteni, és az anyagi lehetőségei is megvannak. Nagyon sokan szeretnek vacilálni, ha valaki rendszeresen jár egy helyre, akkor talán ők is megpuhíthatóak.
    A köztes időben meg egy jó hírlevél, korrekt honlap/webshop lehet talán a megoldás.

    VálaszTörlés
  11. Naggggggggggyon igaz!!! Én is rendszeresen találkozom szívhez szóló, de nem szívből hanem a hülyeségből jövő, csekély értelmi képességre utaló megjegyzésekkel. Néha kiállok a standon kívülre, és bizony szemtől-pofába megy a véleményem!

    VálaszTörlés
  12. Ami mindig a legjobban bánt, hogy "drága"!
    Ilyenkor bizony mindenkit kijavítok: Nem drága, csak neki nincs elég pénze, és a kettő között hatalmas különbség van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kedvelem a kézműves dolgokat, és mindig megcsodálom őket, kicsit irigy is vagyok, hogy én nem tudok ilyent készíteni. De a legutóbbi győri csokoládéfesztiválon kicsit bizony kiverték az árak nálam a biztosítékot. Én megértem, hogy kézi munka van vele, amiben benne van a szíve, lelke, (volt amiben a hajszála is) de képtelen vagyok megérteni, hogy egy körülbelül kétszáz forintos nagyságú fehér csoki nyalókaszerűségen mi kerül 750 forintba?Vagy 2 db bonbon miért kerül 1200 forintba? Szeretem a szép mázas cserepeket is, legszívesebben mind hazavinném, ha engedné a pénztárcám. Mert valljuk be, sokan nem keresünk annyit, hogy megengedjünk magunknak egy 900 forintos kávésbögrét, vagy egy 1600 forintos poharat. Igazad van Mónika, nekem (és még nagyon sok embernek) nincs erre pénze. Nem nem tetszik a művetek, csak nincs rá pénzünk. De azért nézelődni elmegyek én is. Legutoljára Badacsonyban például nagyon kedves pöttyös kávéscsészéket sikerült találnom, darabáron 300 forintért. Szeretem is őket, ahogy szeretem az olaszországi kézműves vásáron talált kávéskészletemet is, ami két csészéből áll, kávékiöntővel, cukortartóval, és ugyanolyan mintázatú porcelán tálcával. Három éve, potom 8 euróért vásároltam meg. Erre nem sajnáltam a pénzt, úgy éreztem nem bóvlit akarnak méregdrágán a nyakamba varrni. Az árus sajnálkozva tárta szét a kezét, hogy nem tud még egy készletet adni, mert csak tízet készített belőle és elvitték.Amikor megtudta, hogy Magyarországra viszem, kivette a dobozból és, szépen vastagon becsomagolta őket. Úgy éreztem, hogy egy kicsit búcsúzott is a keze munkájától, ha már ilyen messzire kerültek. És már bocsánat, de nem sértett meg azzal, idézem:""Nem drága, csak neki nincs elég pénze rá"

      Törlés
  13. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  14. Nem hiszem,hogy ítélkezni kellene egy egy ilyen "hülyeségből jövő, csekély értelmi képességre utaló" megjegyzések felett. Ebből nem lehet és nem szabad mély következtetéseket levonni véleményem szerint.
    Ha kiállunk és árusítunk akkor a velejáróját is fel kell vállalni. Hogy lehet a másik zsebére vonatkozó megjegyzést tenni? Neki drága, másnak nem , megveszi az akinek nem drága.. már bocs, de én még ilyet nem is hallottam.
    Mindig az nem tetszik a másik viselkedésében , amit mi is saját hibánknak látunk.
    Mano nagyon szépen összefoglalta témát Összességében elmondható konklúziónak is tán ,hogy hiányos a vásárlási kultúránk- kulturáltságunk.

    VálaszTörlés
  15. A kereskedő iskolák első tana-
    Ne ítélj a ruházata alapján , nem tudhatod mi van a ruhája zsebében.

    VálaszTörlés
  16. Mi is sokat járunk vásárokba, én a férjemtől vagyok kiakadva, mert nem lehet vele haladni. Mindenhol megáll, ahol tetszik neki valami, megnézi, kézbe fogja, kérdezősködik, mert tényleg érdekli, majd vagy megveszi, vagy kér egy névjegykártyát. Én csak ott állok meg, ahol valami extra csodát látok, vagy ahol vásárolni akarok. Ha csak elhaladok, szépen mosolygok. Azt szeretitek, ha valaki mindent akar tudni, de a végén nem vásárol?

    VálaszTörlés
  17. Pár éve én is belevágtam, és árultam....... Mondjuk nem vagyok az a megszólítgatós fajta, mert vásárlóként nem szeretem.....és közelebb sem megyek, aki ilyen. Én hagytam nézelődni az embereket...de talán hiba volt. :((( Mert jöttek, és dicsérték, hogy milyen szép, de jó, milyen ötletes....de jaj...nincs most pénzem....nem telik rá. Ilyenkor megfordult a fejemben, hogy akkor mégsem olyan jó, hogy pénzt is adjon érte? :((( Akadt aki elmesélte a fél életét....az unokáit mutogatta a fényképeken....és panaszkodott, hogy így meg úgy. Aztán volt aki azt mondta, hogy ő most itt jól körülnéz.....mert ő is tud varrni. Csak azt nem mondta ki konkrétan, hogy innen viszi az ötletet. :((( Elkeserítő.....dühítő....nem is tudom mi a jobb szó rá.
    Én befejeztem...... már nem árulok, hisz minek????? :((( Ezért agyalok, mert azért ez fejben is nagy meló....kitalálni mit hogy varrjak...és hová.....stb....Meg aztán a legfontosabb hiányzik már....elvették......a lelkesedést..... :(((( Mert siránkozásból nem lehet fejleszteni....fejlődni....tovább álmodni...és nagyokat álmodni, merészeket....mert a pénz hiányzik hozzá........:(((((((

    Sok kitartást kívánok......mert nem egyszerű megélni!!!!!

    VálaszTörlés

...zsebemben virágszirmok ...